miércoles, 20 de diciembre de 2017

Carol

The word carol is derived from the Old French word carole, a circle dance accompanied by singers (in turn derived from the Latinchoraula). Carols were very popular as dance songs from the 1150s to the 1350s, after which their use expanded as processional songs sung during festivals, while others were written to accompany religious mystery plays (such as the Coventry Carol, written before 1534).[1]
Carols were traditionally sung in Latin by clergy of the Catholic church. Following the Protestant Reformation, reformers believed that carols were for everyone to sing, and aimed at bringing music "back to the people". To enable the common person to sing church music, great efforts were made to translate musical texts from Latin into the native languages that people spoke. At the same time, the Protestant church fought diligently to reduce the stranglehold that the clergy at the Catholic church had on sacred music, as far as banning their involvement within Protestant cultures.[2] Composers such as William Byrd composed motet-like works for Christmas that they termed carols; and folk-carols continued to be sung in rural areas. Nonetheless, some famous carols were written in this period, and they were more strongly revived from the nineteenth century and began to be written and adapted by eminent composers.

La palabra carol se deriva de la antigua palabra francesa carole , una danza circular acompañada de cantantes (a su vez derivada del latín choraula ). Los villancicos eran muy populares como canciones de baile desde la década de 1150 hasta la de 1350, después de lo cual su uso se expandió como canciones procesionales cantadas durante festivales , mientras que otros se escribieron para acompañar obras de misterio religioso (como la Carol de Coventry , escrita antes de 1534). [1]
Los villancicos fueron tradicionalmente cantados en latín por el clero de la iglesia católica. Después de la Reforma Protestante , los reformadores creyeron que los villancicos eran para que todos cantaran, y tenían como objetivo llevar la música "de vuelta a la gente". Para permitir que la persona común cante la música de la iglesia, se hicieron grandes esfuerzos para traducir los textos musicales del latín a las lenguas nativas que la gente hablaba. Al mismo tiempo, la iglesia protestante luchó diligentemente para reducir el dominio absoluto que el clero de la iglesia católica tenía sobre la música sacra, en cuanto a prohibir su participación dentro de las culturas protestantes. [2] Compositores como William Byrd compusieron motete-como obras para Navidad que llamaron villancicos; y los villancicos seguían cantándose en las zonas rurales. Sin embargo, algunos villancicos famosos fueron escritos en este período, y fueron revividos con mayor fuerza desde el siglo XIX y comenzaron a ser escritos y adaptados por eminentes compositores. [3]

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